FINANČNÉ SLUŽBY
Slovenskí spotrebitelia môžu v krátkom čase čeliť vážnym výzvam v súvislosti so svojimi osobnými financiami, úsporami, pôžičkami či dôchodkami – akcelerátorom môže byť ich veľká zadĺženosť i ekonomická kríza.
O stabilizáciu finančného sektora sa pritom od poslednej ekonomickej krízy snaží aj EÚ, no sme presvedčení, že regulácia, ktorá by lepšie chránila spotrebiteľov, stále chýba. Platí to najmä v oblasti finančných úverov a pôžičiek a tiež v sektore finančného poradenstva, kde sú spotrebitelia často zavádzaní, čoho dôsledkom je, že kúpia výrobky/služby, ktoré vôbec nepotrebujú alebo sú pre nich zbytočne riskantné.
PRACOVNÉ OBLASTI
Nielen slovenským spotrebiteľom sú až príliš často ponúkané produkty so stále komplikovanejšími zmluvnými podmienkami a pochybnou až mínusovou hodnotou, ktoré navyše vôbec nespĺňajú ich skutočné požiadavky.
Digitalizácia otvorila dvere novým druhom finančných služieb, ktoré konkurujú existujúcim bankovým a platobným modelom, investíciám a poisteniu. Tieto zmeny spotrebiteľom ponúkajú nové, vzrušujúce možnosti, no je dôležité, pre ne čo najrýchlejšie stanoviť pravidlá, ktoré spotrebiteľov ochránia, pretože od nich právom očakávajú, že budú bezpečné, finančne dostupné, užívateľsky priateľské, a s vysokým stupňom ochrany osobných údajov svojich používateľov.
Čoraz viac finančných spoločností používa tzv. big data na rôzne účely od marketingu, určovania cien a personalizácie finančných ponúk. Táto digitálna evolúcia so sebou prináša potenciálne výhody pre spotrebiteľov ako ponuky lepšie vyhovujúce ich osobným potrebám, no zároveň vyvoláva množstvo otáznikov v súvislosti s ochranou súkromia, spravodlivosti a transparentnosti.
Len dobrá legislatíva, ktorá chráni spotrebiteľov teoreticky, nezabezpečí ich efektívnu ochranu, ak nie je aj v praxi reálne vymožiteľná.
OZNÁMENIE SPOTREBITEĽSKEJ VEREJNOSTI
Vážení spotrebitelia, oznamujeme Vám, že od 15. augusta do 31. augusta 2024 budú naše spotrebiteľské poradenské centrá z dôvodu čerpania dovolenky...
V rámci boja proti falšovaniu medu chce EÚ zlepšiť jeho vysledovateľnosť a pravidlá označovania pôvodu
Takmer polovica vzoriek dovážaného medu je falšovaná, jeho pôvod nejasný a dokonca kvôli pridanému cukru nespĺňa požadovanú kvalitu. Na obaloch medu...
Čo môže od kupovaného tovaru očakávať spotrebiteľ, a za čo v prípade nesplnenia týchto očakávaní zodpovedá obchodník
Podľa Občianskeho zákonníka musí byť predaná vec v súlade s dohodnutými aj všeobecnými požiadavkami. Subjektívne (dohodnuté) aj objektívne...
Naše ciele
- Prispieť k tomu, aby boli základné platobné služby a produkty riadne funkčné, spravodlivé, dostupné a bezpečné.
- Zabezpečiť, aby informácie o finančných službách a produktoch boli ľahko pochopiteľné a porovnateľné a finančné poradenstvo spoľahlivé.
- Zasadiť sa o to, aby boli finančné služby a produkty skutočne vhodné pre tých, čo si ich kupujú.
- Dohliadnuť, aby rastúca digitalizácia žiadnym spôsobom nelimitovala niektoré kategórie spotrebiteľov.
- Posilniť reguláciu a dohľad v oblasti finančných služieb.