Z výsledkov nášho prieskumu vyplynulo, že deti najradšej raňajkujú čokoládové alebo kakaové cereálie, druhá priečka obľúbenosti patrí ovseným vločkám a tretie mieste v ankete získalo musli s ovocím. Do online prieskumu, ktorý sme realizovali v októbri 2020 v rámci medzinárodného projektu Food PRO, sa zapojilo 120 spotrebiteľov.
Ktoré obchody spotrebitelia z ankety uprednostnili?
Kakaové a čokoládové vločky najčastejšie podľa výsledkov našej ankety nakupujú v Lidli (58%) a Tescu (43%). Na treťom mieste uvádzali Billu, ďalej Jednotu a iné malé obchody. Najčastejšie kupovanými značkami sú Nestle, Emco, a Bonavita. Menšou, no populárnou značkou v obchodoch Milk-Agro bola aj značka Vepy.
Cereálie konzumujeme najmä ráno a aj niekoľkokrát do týždňa
Viac ako 60% spotrebiteľov v ankete si nezakladá na tvare raňajkových cereálií, no ak by si mali vybrať, jednoznačne uprednostnia guľôčky pred mušličkami. Spotrebiteľov pri výbere najviac ovplyvňuje reklama, v druhom rade to bola chrumkavosť a na treťom mieste obsah cukru, vlákniny a kakaa v produkte. Zistili sme tiež, že 35% spotrebiteľov z ankety číta výživové hodnoty na zadnej strane obalu, kým ďalších 45% si ich prečíta len niekedy.
Ako sa spotrebiteľ rozhoduje pri veľkosti porcie?
Odporúčaná gramáž jednej porcie raňajkových cereálií je 30 gramov. Až 57,58% spotrebiteľov z našej ankety si však myslí, že je primalá.
Do ankety sa zapojilo 120 spotrebiteľov, 70% žien a 30% mužov. Najviac zastúpenou vekovou skupinou respondentov je skupina 21-40 rokov, nasledujú spotrebitelia vo veku 41-60 rokov.