Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad tohto roku poskytuje bezplatné poradenstvo spotrebiteľom v štyroch pracoviskách na Slovensku. Kontaktné miesto je okrem Popradu aj v Trnave, Bratislave a po prvýkrát už aj v Košiciach. „Spotrebiteľské poradenské centrum ADR v Poprade na Nábreží Jána Pavla II. 439/16 je určené obyvateľom Prešovského kraja a Košický kraj má kontaktné miesto priamo vo svojej metropole v sídle Edukačného centra mimosúdneho riešenia sporov v budove Magistrátu mesta Košice na Trieda SNP 48A. Spotrebiteľom Bratislavského kraja sú naši kolegovia k dispozícii v Bratislave na Grősslingovej ulici č. 4 a v Trnave poradenstvo bezplatne poskytujeme v poradni na Trhovej ulici č. 2,“ vysvetlil Ing. Michal Fáber, predseda združenia. 

 

Poradenské centrá spotrebiteľom pomôžu pri problémoch s reklamáciou chybného produktu alebo služby v kamennom či internetovom obchode, pri odstúpení od zmluvy, problémoch s finančnými  službami, zmluvami na dodávku energií, zmluvách o dielo a rôznych iných sporoch medzi predávajúcim a kupujúcim.

Projekty Spotrebiteľské poradenské centrum ADR pre Prešovský a Košický kraj 2018 a Spotrebiteľské poradenské centrum ADR pre Bratislavský a Trnavský kraj 2018, financované v rámci dotácie Ministerstva hospodárstva SR, potrvajú do 31.12.2018. Vo všetkých štyroch poradenských centrách pôsobia kontaktné osoby, ktoré spotrebiteľom pomôžu spor vyriešiť prioritne mimosúdnou cestou.  Už dva roky rieši  S.O.S., ako jediný subjekt na Slovensku, všetky druhy spotrebiteľských sporov aj prostredníctvom inštitútu alternatívneho riešenia sporov a poverených osôb. Ak prípad nie je možné riešiť poradenstvom, kontaktná osoba podnet  presmeruje na inštitúcie, ktoré by v danom prípade mohli pomôcť.

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov v roku 2017 riešila najviac podnetov z oblasti predaja mimo prevádzkových priestorov, vrátane podomového predaja energií, podnety týkajúce sa finančných služieb, reklamácie obuvi, stavebných a remeselných prác a pod. Služby mimosúdneho zastupovania v troch poradenských centrách v Poprade, Bratislave a Trnave vlani využilo 648 spotrebiteľov, v ich prospech sa podarilo vymôcť prostriedky v celkovej hodnote 64 200 eur. Združenie tiež poskytlo 1 695 telefonických a online konzultácií.

„Často sa stáva, že spotrebitelia počas prieskumu na ulici alebo v telefonickom rozhovore súhlasia, aby im predajca na skúšku poslal tovar, a o pár mesiacov už vymáha vraj neuhradené poplatky. Zmluvy o poskytovaní elektriny alebo plynu nikdy neslobodno uzatvárať medzi dverami. Ak vám niekto zaklope a snaží sa vás na prahu presvedčiť, že má výhodnú ponuku, už to by mal byť varovný signál. Stále pretrvávajú aj problémy s reklamáciami obuvi, najmä tzv. módnej obuvi, ktorá je prakticky nereklamovateľná, hoci v obchodoch už takmer inú ako módnu obuv nenájdete. Ľudia tiež príliš dôverčivo platia vysoké zálohy zhotoviteľom a remeselníkom, ktorí u nich zazvonili a sľúbili, že výhodne vymenia strechu alebo zateplia pivnicu. Po tom, čo dostanú peniaze však často objednané dielo v požadovanej kvalite neodovzdajú. Spotrebitelia často reklamovali aj nábytok, šperky, oblečenie, kozmetické služby, spodnú bielizeň či napríklad účes,“ sumarizuje M. Fáber.

 

 

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad