Mnohí spotrebitelia stále nerozumejú pojmu inkaso a mnohí stále veria, že kdesi existuje jedno telefónne číslo, kde všetko s ním súvisiace vybavia. Realita je však iná. V závislosti od toho, čo konkrétne potrebujete zmeniť existujú dve rôzne možnosti.
1. Zmena príjemcu inkasa – dodávateľa služby: Ak meníte poskytovateľa služby, napríklad prechádzate od jedného dodávateľa elektriny alebo plynu k inému, zmenu inkasa je potrebné vykonať s novým dodávateľom. Ten vám poskytne nové podklady (napr. číslo účtu, variabilný symbol), ktoré na nastavenie inkasa budete potrebovať.
2. Zmena nastavení inkasa v banke: Ak ide o zmenu limitu alebo termínu inkasa, to je potrebné vybaviť vo svojej banke. O zmenu konkrétnych parametrov inkasného príkazu môžete požiadať v internet bankingu, mobilnej aplikácii, alebo priamo v pobočke banky.
Ak chcete inkaso u pôvodného poskytovateľa zrušiť a nastaviť nové, budete potrebovať:
• informácie od nového poskytovateľa (nový variabilný symbol, číslo účtu),
• prípadne potvrdenie o ukončení zmluvy alebo služby od pôvodného poskytovateľa.
Dôležité je skontrolovať si, že všetky údaje sú správne, a nastaviť si nové inkaso s dostatočným predstihom pred splatnosťou ďalších platieb.
Niektorí dodávatelia môžu za službu zmeny alebo zrušenia inkasa účtovať poplatok. Vopred si zistite, aké možnosti sú k dispozícii a či vám prípadne nevzniknú nejaké finančné záväzky.
Ak sa rozhodnete prejsť k inému dodávateľovi alebo zmeniť spôsob platby, naplánujte to tak, aby ste sa vyhli dvojitej platbe alebo oneskoreniu platieb, čo by mohlo viesť k sankciám. Odporúčame najprv získať potvrdenie o ukončení pôvodného inkasa.
Stalo sa vám niečo podobné? Máte iný spotrebiteľský problém? Napíšte nám na info@sospotrebitelov.sk alebo volajte na 0944 533 011.
Ilustračné foto: >Image by wayhomestudio on Freepik<