Zistili ste, že automaticky a bez vášho súhlasu vám spolu s vozidlom predali aj vedľajšie produkty Doplnkový zákaznícky servis, DefendGAP, alebo Garancia Carlife? Neviete, za čo boli účtované stovky eur navyše? Môže ísť o nekalú obchodnú praktiku.
Ak predajca vedľajšie produkty pripočítal k cene vozidla bez vášho vedomia, alebo boli podmienkou kúpy vozidla, môže ísť o nekalú obchodnú praktiku podľa § 9 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Spoločnosť, ktorá ponúka ojazdené autá v Poľsku a aktívna je aj na Slovensku, dostala pokutu vo výške 72 miliónov zlotých (16 438 320 eur) za spôsob, akým informovala o cenách pri podpise zmluvy alebo na webových stránkach predajcu. K spotrebiteľom sa nedostali všetky podstatné informácie, preto poľský Úrad pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa (UOKiK) firmu potrestal za spôsob, akým o cenách informovala.
„Zákazníkov, ktorí mali záujem o nákup vozidla a pozreli si ponuku na webových stránkach predajcov, nechali v domnení, že uvedená čiastka určuje cenu samotného vozidla. Neinformovali ich však o tom, že v inzeráte sa cena skladá z ceny vozidla a z doplnkového produktu – poistenia Carlife Gwarancja,” zdôvodnil svoje rozhodnutie úrad.
Kúpili ste si auto na splátky v autobazári a neviete, či sa podobná situácia týka aj vás? Kontaktujte nás na info@sospotrebitelov.sk.
Celý článok si môžete prečítať TU.
Stalo sa vám niečo podobné? Máte iný spotrebiteľský problém? Napíšte nám na info@sospotrebitelov.sk alebo volajte na 0944 533 011 a poradíme vám…
Ilustračné foto: >Image by senivpetro on Freepik</a>