Zistili ste, že automaticky a bez vášho súhlasu vám spolu s vozidlom predali aj vedľajšie produkty Doplnkový zákaznícky servis, DefendGAP, alebo Garancia Carlife? Neviete, za čo boli účtované stovky eur navyše? Môže ísť o nekalú obchodnú praktiku.

Ak predajca vedľajšie produkty pripočítal k cene vozidla bez vášho vedomia, alebo boli podmienkou kúpy vozidla, môže ísť o nekalú obchodnú praktiku podľa § 9 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Spoločnosť, ktorá ponúka ojazdené autá v Poľsku a aktívna je aj na Slovensku, dostala pokutu vo výške 72 miliónov zlotých (16 438 320 eur) za spôsob, akým informovala o cenách pri podpise zmluvy alebo na webových stránkach predajcu. K spotrebiteľom sa nedostali všetky podstatné informácie, preto poľský Úrad pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa (UOKiK) firmu potrestal za spôsob, akým o cenách informovala.

„Zákazníkov, ktorí mali záujem o nákup vozidla a pozreli si ponuku na webových stránkach predajcov, nechali v domnení, že uvedená čiastka určuje cenu samotného vozidla. Neinformovali ich však o tom, že v inzeráte sa cena skladá z ceny vozidla a z doplnkového produktu – poistenia Carlife Gwarancja,” zdôvodnil svoje rozhodnutie úrad.

Kúpili ste si auto na splátky v autobazári a neviete, či sa podobná situácia týka aj vás? Kontaktujte nás na info@sospotrebitelov.sk.

Celý článok si môžete prečítať TU.

Ilustračné foto: >Image by senivpetro on Freepik</a>

 

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad