Spotrebitelia, ale i malí a strední podnikatelia, môžu mať v súčasnosti problémy s úhradou faktúr za elektrinu, plyn či dodávku tepla. Dodávatelia sa podľa svojich vyjadrení snažia odberateľom po individuálnom posúdení vychádzať v tomto neľahkom ekonomickom období v ústrety, ak požiadajú o úpravu zálohových platieb alebo splátkový kalendár.
Hrozí vám odpojenie od energií?
Ak nemáte dostatok finančných prostriedkov na zaplatenie nedoplatku či mesačných preddavkov, odporúčame čo najskôr kontaktovať svojho dodávateľa a dohodnúť si splátkový kalendár.
POZOR: Dodávatelia elektriny, plynu, tepla a prevádzkovatelia energetickej infraštruktúry majú oproti iným dodávateľom tovarov či poskytovateľom služieb nadštandardnú možnosť okamžitého odpojenia odberateľa, čo preňho môže mať až existenčné následky. Veríme, že toto oprávnenie dodávatelia energií nezneužívajú a preukazujú spotrebiteľom solidaritu vo forme moratória na odpájanie a flexibilného prístupu pri ich potenciálnych problémoch s platbami účtov za energie.
Kontaktujte nás
Dodávatelia by v súčasnej situácii teda mali byť ústretoví a spotrebiteľov neodpájať. Existujúci dlh vám však neodpustia a budete ho musieť skôr či neskôr uhradiť.
Ak máte problémy s platením účtov za energie, považujete sa za energeticky zraniteľnú domácnosť alebo sa potrebujete poradiť o obsahu zmluvy či zmene dodávateľa, kontaktuje nás na 0944 533 011 alebo info@sospotrebitelov.sk.
Odporúčame tiež sledovať informácie o prijatých legislatívnych úpravách a pokynoch, informácie uvádzame aj tu, na našej stránke.