Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad za týždeň od zverejnenia svojej výzvy zaznamenala 45 sťažností spotrebiteľov na opakované technické nedostatky hernej konzoly Nintendo Switch a tento počet stále rastie.

Online výzva spotrebiteľského združenia je súčasťou celoeurópskej výzvy na zber svedectiev spotrebiteľov z členských krajín EÚ, ktorú koordinuje Európska spotrebiteľská organizácia BEUC. V celej Európe bolo doposiaľ prijatých 20 700 sťažností spotrebiteľov vo Francúzsku, Belgicku, Holandsku, Portugalsku, Taliansku, Nórsku, Slovensku, Slovinsku a Grécku.

Krátko po tom, čo sa Nintendo Switch v marci 2017 začalo predávať, sa objavil technický problém s hernou konzolou, ktorý sa jednotne označuje ako Joy-Con Drift. Ten spôsobuje, že sa postavy v hre pohybujú bez toho, aby sa hráč čo i len dotkol ovládača. Konzola je teda nepoužiteľná. Na svete sa ich už predalo viac ako 68 miliónov, mnohé práve spotrebiteľom v Európe.

Sťažnosti pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí sú sklamaní, že ich Nintendo Switch nevydržala fungovať ani len do konca záručnej doby a chýbajú im možnosti produkt opraviť. U 95% európskych spotrebiteľov sa porucha produktu prejavila do dvoch rokov po kúpe. Až 73% všetkých spotrebiteľov nepožiadalo o opravu, výmenu alebo refundáciu. Namiesto toho si kúpili nový pár ovládačov, čo umelo zvyšuje predaj spoločnosti Nintendo. S.O.S. Poprad a BEUC zvážia ďalšie možné kroky, ktoré pomôžu postihnutým spotrebiteľom a prinútia Nintendo konečne vylepšiť tento nekvalitný produkt.

Petra Čakovská, podpredsedníčka S.O.S. Poprad: „V krátkom čase sme dostali 45 sťažností spotrebiteľov, ktoré sa týkajú konzoly Nintendo Switch. Je neprijateľné, aby produkt nevydržal ani dva roky, spotrebitelia nemajú možnosť nápravy a sú nútení robiť drahé výmeny. Spoločnosť Nintendo by nemala pokračovať v predaji produktu, ktorý sa predčasne kazí.“

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad