Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad za týždeň od zverejnenia svojej výzvy zaznamenala 45 sťažností spotrebiteľov na opakované technické nedostatky hernej konzoly Nintendo Switch a tento počet stále rastie.
Online výzva spotrebiteľského združenia je súčasťou celoeurópskej výzvy na zber svedectiev spotrebiteľov z členských krajín EÚ, ktorú koordinuje Európska spotrebiteľská organizácia BEUC. V celej Európe bolo doposiaľ prijatých 20 700 sťažností spotrebiteľov vo Francúzsku, Belgicku, Holandsku, Portugalsku, Taliansku, Nórsku, Slovensku, Slovinsku a Grécku.
Krátko po tom, čo sa Nintendo Switch v marci 2017 začalo predávať, sa objavil technický problém s hernou konzolou, ktorý sa jednotne označuje ako Joy-Con Drift. Ten spôsobuje, že sa postavy v hre pohybujú bez toho, aby sa hráč čo i len dotkol ovládača. Konzola je teda nepoužiteľná. Na svete sa ich už predalo viac ako 68 miliónov, mnohé práve spotrebiteľom v Európe.
Sťažnosti pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí sú sklamaní, že ich Nintendo Switch nevydržala fungovať ani len do konca záručnej doby a chýbajú im možnosti produkt opraviť. U 95% európskych spotrebiteľov sa porucha produktu prejavila do dvoch rokov po kúpe. Až 73% všetkých spotrebiteľov nepožiadalo o opravu, výmenu alebo refundáciu. Namiesto toho si kúpili nový pár ovládačov, čo umelo zvyšuje predaj spoločnosti Nintendo. S.O.S. Poprad a BEUC zvážia ďalšie možné kroky, ktoré pomôžu postihnutým spotrebiteľom a prinútia Nintendo konečne vylepšiť tento nekvalitný produkt.
Petra Čakovská, podpredsedníčka S.O.S. Poprad: „V krátkom čase sme dostali 45 sťažností spotrebiteľov, ktoré sa týkajú konzoly Nintendo Switch. Je neprijateľné, aby produkt nevydržal ani dva roky, spotrebitelia nemajú možnosť nápravy a sú nútení robiť drahé výmeny. Spoločnosť Nintendo by nemala pokračovať v predaji produktu, ktorý sa predčasne kazí.“