Priamo či nedopatrením sme každý deň vystavení veľkému množstvu reklám a marketingových praktík. Vďaka nim poznáme produkt, a neskôr si ho o to prirodzenejšie aj kúpime. Reklama však vo väčšine prípadov ukazuje výrobok len v tých najlepších farbách. Nezávislé laboratórne testovanie, ktoré Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad realizuje spolu s partnerskými organizáciami zo Slovinska, Českej republiky, Maďarska, Chorvátska a Rakúska, overí reklamné tvrdenia porovnaním kvality vybraných testovaných produktov. Porovnávacie testy, doteraz pravidelne realizované a zverejňované najmä zahraničnými spotrebiteľskými organizáciami, sú totiž veľmi efektívnym nástrojom, ako posilniť transparentnosť trhu, ktorý navyše spotrebiteľom pomáha lepšie robiť lepšie informované rozhodnutia.
Medzinárodný projekt Food PRO sa zameriava na výmenu najlepších praktík, budovanie kapacít a profesionálny rozvoj spotrebiteľských združení v šiestich krajinách centrálnej a južnej časti EÚ – Rakúsku, Českej republike, Chorvátsku, Maďarsku, Slovensku a Slovinsku. Skúsené spotrebiteľské združenia s profesionálnou kapacitou prevedú malé spotrebiteľské združenia ako (S.O.S.) Poprad celým procesom prieskumu trhu a nezávislého testovania potravín a následnej efektívnej komunikácie výsledkov odbornej i laickej verejnosti. Dôležitým cieľom projektu je teda aj vzdelávanie a spolupráca spotrebiteľských organizácií v regióne.
Projekt Food PRO má veľký význam aj pre slovenských spotrebiteľov. Laboratórny porovnávací test najobľúbenejších raňajkových cereálií, nakúpených v šiestich partnerských krajinách, ukáže, čo často najmä deti, v porovnaní s ich rovesníkmi v iných krajinách, v produktoch v rovnakých obaloch konzumujú. Spoločnosť ochrany spotrebiteľov bude participovať na celom testovacom procese, ktorého cieľom je zistiť, aká je kvalita identických produktov na pultoch v rôznych krajinách EÚ. Výsledky testu zverejníme v máji 2021.