O nás
Spotrebiteľské združenie Spoločnosť ochrany spotrebiteľov vzniklo v roku 2009 v Poprade. V súčasnosti bezplatné poradenstvo spotrebiteľom poskytuje vo svojich pobočkách v Bratislave, Poprade a Košiciach.
Zameriavame na poskytovanie poradenstva spotrebiteľom, mimosúdne riešenie ich sporov, jeho alternatívne formy a ARS. Od svojho vzniku v roku 2009 pomáhame zvyšovať informovanosť a právne povedomie spotrebiteľov aj prostredníctvom rôznych workshopov, školení a bohatej publikačnej činnosti.
Ako prvé spotrebiteľské združenie sme sa registrovali a boli zaradení do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov a ako jediné združenie riešime všetky druhy spotrebiteľských podnetov bez poplatkov. Od roku 2020 sa profilujeme ako spotrebiteľské združenie, ktoré sa špecializuje na kolektívne prípady spotrebiteľov.
Úzko spolupracujeme a poradenstvo poskytujeme aj zdravotne hendikepovaným spotrebiteľom z Únie slabozrakých a nevidiacich, Asociácie nepočujúcich Slovenska, Klub, Slovenského zväzu telesne postihnutých, Ligy proti rakovine Žirana, Klubu občanov postihnutých ochorením skleróza multiplex a Slovenského zväzu zdravotne postihnutých.
Európsky kontext
Od novembra 2016 sme právoplatným členom najstaršej a najväčšej Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC, vďaka čomu úzko spolupracujeme so zahraničnými spotrebiteľskými organizáciami. Aj v medzinárodnom kontexte sa zameriavame na vymožiteľnosť práv skupín spotrebiteľov poškodených predajcami alebo poskytovateľmi služieb najmä v oblasti energetiky, telekomunikačných a finančných služieb a digitálnych práv.
Činnosť združenia a poznatky zo slovenskej praxe prezentujeme na rôznych úrovniach doma i v zahraničí, v rámci medzinárodnej členskej základne BEUC, Európskej komisie, Európskeho parlamentu a ďalších medzinárodných organizáciách. Spolu so združeniami z iných členských krajín EÚ pripravujeme a realizujeme spoločné projekty a kampane.
Naša vízia
Našim cieľom je, aby slovenskí spotrebitelia mohli bez obáv nakupovať tovar a využívať služby dostupné na slovenských i európskych online i offline trhoch. Chceme, aby všetci spotrebitelia mali prístup ku kompletným a pravdivým informáciám, ktoré im zároveň zabezpečia v krátkom čase aj efektívne vymožiteľné práva.
Spotrebiteľská legislatíva za posledné desaťročia vyriešila viaceré výzvy, no niektoré problémy ostávajú na stole: nekalé praktiky, podvody, produkty, ktoré nespĺňajú očakávania spotrebiteľov alebo môžu byť dokonca nebezpečné. A pribúdajú aj nové výzvy ako udržateľná spotreba či digitalizácia. Len dobre premyslené EÚ a národné politiky dokážu adresne riešiť tieto problémy a zlepšiť tak kvalitu života súčasnej i budúcich generácií spotrebiteľov.
Spoločnosť ochrany spotrebiteľov zastupuje záujmy spotrebiteľov ako kľúčových hráčov v procesoch systematických zmien našej produkcie a spotreby s dôrazom na potreby, záujmy a dodržiavanie práv najmä zraniteľných skupín spotrebiteľov (seniori, nízkopríjmové domácnosti…)