Moja známa telefonicky objednala svoju osemdesiat štyri ročnú mamu na odborné vyšetrenie. V stanovenom termíne spolu s ňou dve hodiny sedela v čakárni pred ordináciou, a keď konečne prišli na rad, sestrička ich z dverí odohnala preč, pretože lekár nemá uzavretú zmluvu s poisťovňou staručkej pacientky.

Kamarátku nečakane rozbolelo koleno, no ani jeden z odborných špecialistov ju nebol ochotný aktuálne vyšetriť, a tak bola nútená behať po celom meste. Alebo smutno-smiešna príhoda z gynekologickej ambulancie, kde lekár vyšetruje pacientku, a keď konštatuje, že maternica je v poriadku, tá ho začudovane upozorní: „Pán doktor, ale ja už tri roky maternicu nemám.“

Každý z nás zo svojho okolia pozná neveselé príbehy z čakární či ordinácií. Turisti sa čudujú, že je u nás všimné v podobe čokolády či kávy pre doktora či sestričku  nutný štandard. V zahraničí je zdravotnícky personál za svoju prácu platený mzdou a všimné nikto neočakáva ani nedáva.

Apropo platy. Už dlhé mesiace sledujeme bitvy sestier proti ministerstvu zdravotníctva, lekárov proti ministrovi, sestier proti lekárom či novej ministerky s predošlým ministrom. Na pacientov im akosi neostáva čas. Namiesto aby sme zdravotnú starostlivosť zlepšovali, pacienti sú často bezradní, pretože nedostanú svoje lieky, nemá ich kto vyšetriť alebo sa nemocnica aktuálne naťahuje s poisťovňou. Po voľbách neostane kameň na kameni, vždy príde nová politická, ekonomická či personálna stratégia a jediným istým výsledkom je, že podmienky pre pacientov sa neustále zhoršujú.

Európska komisia vyhlásila rok 2012 za rok aktívneho starnutia. Do roku 2030 vzrastie počet Európanov nad 65 rokov až o 45%, preto je prístup k zdravotnej starostlivosti a rešpekt voči právam pacientov veľkou výzvou do budúcnosti. Prispejme svojou troškou do mlyna a hodnoťme svojich lekárov prostredníctvom webovej stránky www.lekar.sk. Alebo si vyberajme nového na základe hodnotenia a skúseností iných pacientov. Len ak budeme aktívnymi pacientmi, môžeme zmeniť svet a pri rekonštrukciách zdravotníckych zariadení možno nebudú geriatrické oddelenia, kde jedného dňa skončíme všetci, na poslednom mieste.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad