POTRAVINY
Spotrebitelia právom očakávajú, že jedlo na ich tanieri je kvalitné a bezpečné, no rôzne potravinové škandály dokazujú skôr opak. A keďže sa na bezpečnosť jedla a potravín už nemôžeme stopercentne spoliehať, je úlohou spotrebiteľských združení, aby svojou troškou prispeli k tomu, aby spotrebitelia mohli veriť svojim dodávateľom potravín.
PRACOVNÉ OBLASTI
Nové technológie ponúkajú spotrebiteľom zaujímavé výhody, no musia byť prísne monitorované, pretože môžu predstavovať zdravotné riziko.
Ako člen Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC pracujeme na tom, aby spotrebitelia mohli robiť naozaj informované rozhodnutia pri nákupe potravín prostredníctvom jasných a pochopiteľných informácií na obaloch, a tiež zabezpečiť, aby tvrdenia týkajúce sa zdravia uvedené na produktoch boli vedecky preukázané. Jednou z priorít BEUC tiež je, aby zraniteľné skupiny spotrebiteľov ako sú deti neboli cieľovými skupinami marketingu a predaja nezdravých výrobkov s vysokým obsahom tukov, soli a cukru.
Články
Výzva pre spotrebiteľov: Nedoriešené refundácie lístkov na TOPFEST 2024
Vážení spotrebitelia, ak ste si kúpili lístky na festival TOPFEST 2024, ktorý sa mal konať v júni tohto roku, no bol zrušený, a doteraz vám neboli...
10 tipov, ako sa nedať nachytať počas Black Friday a Cyber Monday
Black Friday, známy aj u nás ako obdobie, keď obchody ponúkajú skvelé ceny a výhodné nákupy, je lákadlom pre mnohých spotrebiteľov. No často je aj...
Môžete reklamovať pastilky proti kašľu?
Pán Jozef si v lekárni kúpil cukríky proti kašľu. Až po rozbalení zistil, že obsahujú látku, ktorá nie je vhodná pre astmatikov, a preto ich nemôže...
Naše ciele
- Pomáhať spotrebiteľom robiť pri nákupe potravín informované rozhodnutia, vrátane zraniteľných skupín.
- Upozorňovať na zavádzajúce informácie.
- Vzdelávať spotrebiteľov, aby si vyberali bezpečné a udržateľné jedlo a potraviny.