POTRAVINY
Spotrebitelia právom očakávajú, že jedlo na ich tanieri je kvalitné a bezpečné, no rôzne potravinové škandály dokazujú skôr opak. A keďže sa na bezpečnosť jedla a potravín už nemôžeme stopercentne spoliehať, je úlohou spotrebiteľských združení, aby svojou troškou prispeli k tomu, aby spotrebitelia mohli veriť svojim dodávateľom potravín.
PRACOVNÉ OBLASTI
Nové technológie ponúkajú spotrebiteľom zaujímavé výhody, no musia byť prísne monitorované, pretože môžu predstavovať zdravotné riziko.
Ako člen Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC pracujeme na tom, aby spotrebitelia mohli robiť naozaj informované rozhodnutia pri nákupe potravín prostredníctvom jasných a pochopiteľných informácií na obaloch, a tiež zabezpečiť, aby tvrdenia týkajúce sa zdravia uvedené na produktoch boli vedecky preukázané. Jednou z priorít BEUC tiež je, aby zraniteľné skupiny spotrebiteľov ako sú deti neboli cieľovými skupinami marketingu a predaja nezdravých výrobkov s vysokým obsahom tukov, soli a cukru.
Články
Spotrebiteľské organizácie udeľujú červenú kartu spoločnosti Meta za jej najnovšiu politiku „zaplať-alebo-súhlas”
Európska spotrebiteľská organizácia (BEUC) sa v liste príslušným orgánom presadzovania práva podelila o svoje obavy, že najnovšia politika...
Ako sa chrániť pred spoofingom
Spoofing čoraz častejšie spôsobuje problémy aj slovenským spotrebiteľom. Útočníci zneužijú telefónne číslo niekoho iného na volania alebo posielanie...
Pripravte sa na spotrebiteľské právo
Chcete mať istotu, že vo svojej firme vybavujete podnety spotrebiteľov v súlade s platnou legislatívou? Radi by ste zlepšili svoj vzťah so...
Naše ciele
- Pomáhať spotrebiteľom robiť pri nákupe potravín informované rozhodnutia, vrátane zraniteľných skupín.
- Upozorňovať na zavádzajúce informácie.
- Vzdelávať spotrebiteľov, aby si vyberali bezpečné a udržateľné jedlo a potraviny.