Je vaše auto na zozname vozidiel s manipulovaným emisným softvérom? Nepáči sa vám, že európski majitelia týchto áut sa zatiaľ nedočkali odškodnenia, hoci naopak americkí a kanadskí vodiči už kompenzovaní boli? Ak ste svoje auto kúpili v období od 1.1.2009 do 15.9.2015, zaregistrujte sa na spotrebiteľskej platforme http://sk.myright.com/ a pridajte sa k tisícom Európanov, ktorí sa rozhodli svojich práv dovolať spoločne.
V septembri 2017 americká právnická kancelária Hausfeld oznámila spoluprácu s členmi Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC pri zastupovaní majiteľov áut dotknutých tzv. Dieselgate škandálom zo Slovenska, Slovinska, Švajčiarska, Litvy a Nemecka. Začiatkom novembra podal Hausfeld v mene 15 000 nemeckých majiteľov áut hromadnú žalobu na nemeckom súde. Ak chcete zabojovať o vrátenie kúpnej ceny vášho auta spolu s ďalšími Európanmi aj vy, zaregistrujte sa na http://sk.myright.com/.
Monique Goyens, generálna riaditeľka BEUC vysvetľuje: “Emisný škandál prepukol pred dvoma rokmi, no kým americkí zákazníci boli odškodnení takmer okamžite, práva európskych majiteľov automobilov sú stále ignorované. Hromadná masová žaloba v Nemecku však dokazuje, že výrobcovia áut sa budú za svoje konanie zodpovedať aj tu.“
Spotrebiteľská online platforma http://sk.myright.com/ je už aj v slovenčine a nájdete tam všetky potrebné informácie. Stačí sa zaregistrovať, vyplniť potrebné formuláre, priložiť relevantné dokumenty a ste v hre. Právne služby sú bezplatné, myRight si vyúčtuje 35 % províziu len zo sumy, ktorú reálne vymôže vo váš prospech. Cieľom tejto pilotnej výzvy je v prvej fáze nájsť a registrovať minimálne 1000 majiteľov áut zo Slovenska, aby sa aj Slováci mohli pridať k medzinárodnej kolektívnej akcii.
Ak máte otázku, majiteľom automobilov je počas pracovných dní v čase od 12:00 do 15:00 k dispozícii bezplatná telefonická linka s číslom 0800 123 163.
Štyri spotrebiteľské organizácie (členovia BEUC) v Taliansku, Belgicku Španielsku a Portugalsku začali kolektívnu akciu voči VW už v roku 2016. Spotrebiteľské organizácie voči koncernu tak v súčasnosti konajú už v ôsmich krajinách EÚ.1”