Bezplatná mobilná aplikácia Effy (https://effyapp.com/) je, jednoducho povedané, hra pre deti, ktorá ich naučí, ako správne hospodáriť s financiami. Jej tvorcovia, spotrebiteľské združenie Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad a programátori z Bluelemons veria, že finančnú gramotnosť treba začať budovať v čo najmladšom veku. A práve formou technológií, ktoré sú súčasťou nášho každodenného života.

V našej aplikácii Effy, zatiaľ dostupnej pre Androidy, nejde o špecializované finančné produkty alebo nebodaj zložité finančné inžinierstvo. Deti pri hre pochopia hodnotu peňazí, aj najmenší sa naučia spravovať svoje vreckové a osvoja si návyky, ktoré im neskôr pomôžu lepšie sa orientovať na finančnom trhu.

Ako Effy funguje?
Cieľovou skupinou sú deti vo veku 8 až 14 rokov, aplikácia má hravú formu a je intuitívna. Ako prvý si ju však musí stiahnuť rodič, ktorý svojmu dieťaťu zadáva úlohy a nastaví ich cenu. Samotné dieťa tieto úlohy plní a okrem nich spravuje aj svoj „wishlist“, čiže zoznam želaní a vecí, na ktoré si sporí. Umytím riadu či vyvenčením psa si tak môže zarobiť napríklad na novú hračku.
Ďalšou funkciou je cashflow – aplikácia totiž sleduje všetky príjmy a výdavky a dieťa v prehľadnom grafe vidí svoje úspechy či nedostatky. Ak sa mu darí a dostane sa do vyšších úrovní, naučí sa tiež ako fungujú poistky alebo pôžička. Aplikácia je navrhnutá tak, aby bola kompatibilná s bankovými produktami – napríklad s reálnymi detskými účtami alebo podúčtami rodičov – ale môže sa pre ňu rozhodnúť aj rodič, ktorý ešte nechce svojmu dieťaťu zverovať skutočné peniaze. Využije na to virtuálnu menu Effy coin.
Effy má aj ďalšiu výhodu. Ak je rodič napríklad dlhšie v práci alebo na služobnej ceste, stále vie svojmu dieťaťu naplánovať úlohy alebo mu dať malé vreckové.

Hravý a farebný vizuál aplikácie
Aplikáciu autori predstavili na súťaži Univerzitného vedeckého parku Technicom v Košiciach, z ktorej postúpili na medzinárodnú úroveň. Finále v Budapešti vyhrali a následne prezentovali Effy na rôznych startupových eventoch v rámci celej V4. Za zmienku tiež stojí aj nominácia v Central Europe Startup Awards v kategórií fintech aplikácia. A hoci im víťazstvo ušlo „o chlp“, sú radi, že sa tam prebojovali ako jediný startup z východného Slovenska.

Mobilná aplikácia bola financovaná prostredníctvom projektu S.O.S. as visible enforcers of consumers‘ rights in selected areas, ktorý finančne podporila Európska spotrebiteľská organizácia BEUC.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad