V záujme sprístupnenia spotrebiteľskej ochrany aj obyvateľom menších miest je po novom spotrebiteľom k dispozícii aj tzv. hot-line telefonická linka, na ktorú sa v prípade potreby môžu obrátiť.  Vďaka podpore Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky začína v týchto dňoch na Slovensku projekt Spotrebiteľské poradenské centrum ADR 2014, ktorého realizátorom je Spoločnosť ochrany spotrebiteľov v Poprade (S.O.S. Poprad). Okrem novej telefonickej hot-line linky, popradské združenie, ktoré svoje služby spotrebiteľom ponúka už päť rokov, otvorilo nové mimosúdne poradenské centrum aj v Bratislave.

HOT-LINE TELEFONICKÁ LINKA – 0918 621 940

„Sme radi, že sa nám podarilo získať prostriedky aj na otvorenie centra v hlavnom meste. Jeho služby sú určené obyvateľom nielen Bratislavského, ale i Trnavského, Trenčianskeho a Nitrianskeho kraja. Vybudovanie siete poradenských centier, ktoré spotrebiteľské spory riešia mimosúdne a alternatívne, je prioritou Európskej únie. Smernicu Európskeho parlamentu a Rady 2013/11/EÚ z 21. mája 2013 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov majú členské štáty uviesť do účinnosti do 9. júla 2015,“ vysvetľuje Ing. Michal Fáber, predseda združenia S.O.S. Poprad.

Poradenské centrum ADR môžu spotrebitelia vyhľadať v prípade nevybavenej reklamácie, komplikáciách s odstúpením od zmluvy, pred podpisom i po podpise spotrebiteľskej zmluvy. „Najčastejšie reklamovaným tovarom je stále obuv, biela technika a elektronika, no spotrebitelia majú problémy aj s podomovými predajcami, mobilnými operátormi, poskytovateľmi úverov, remeselníkmi, stavebníkmi či pri nákupe cez internet. Medzi naše najkurióznejšie prípady patrí reklamácia odsávačky mlieka, pištole či zberateľského autobusu. Osobitnou kapitolou je zodpovednosť za spôsobenú škodu, v súčasnosti riešime prípad chybného zvončeka, od ktorého sa chytil a zhorel celý dom,“ vyratúva M. Fáber.

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov S.O.S. Poprad len v roku 2013 vymohla v prospech spotrebiteľov spolu 22 300 €. Záujem o služby poradenského centra stále rastie a nové kontaktné miesto v Bratislave pomôže zefektívniť riešenie spotrebiteľských sporov na Slovensku. Spotrebitelia tiež môžu volať na tzv. hot-line telefonickú linku.

V európskych krajinách existuje široká paleta fungujúcich systémov Alternative Dispute Resolution  (ADR). Ich spoločnými znakmi sú jednoduché, efektívne a lacné riešenia sporov prístupné nielen pre spotrebiteľov, ale i predajcov. Vytváranie ADR mechanizmov na riešenie spotrebiteľských sťažností mimosúdnou cestou, bez zapojenia tradičného súdneho systému, a spolupráca s existujúcimi aj zahraničnými ADR, je aj jednou z kľúčových úloh európskej Stratégie spotrebiteľskej politiky na roky 2014-2020.

PORADŇA POPRAD pre spotrebiteľov z Prešovského, Košického, Banskobystrického a Žilinského kraja

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov, Nábrežie Jána Pavla II. 439/16, 058 01 Poprad

Kontaktná osoba: Mgr. Petra Čakovská

Pondelok-Štvrtok 10:00-12:00 13:00-15:00

Kontakt: 052/2861300, 0944 533 011, info@sospotrebitelov.sk

PORADŇA BRATISLAVA pre spotrebiteľov z Bratislavského, Trnavského, Trenčianskeho a Nitrianskeho kraja

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov, Čulenova 5, 811 09 Bratislava

Kontaktná osoba: Ing. Soňa Ďurčová

Pondelok 12:00-16:00, Utorok-Streda-Štvrtok 8:00-12:00

Kontakt: 02/381 02 865, sona.durcova@sospotrebitelov.sk

 

HOT-LINE TELEFONICKÁ LINKA – 0918 621 940

 

 

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad