Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) dnes spustila skupinový nákup kvalitných tepelných čerpadiel na vykurovanie vzduch – voda. Majitelia rodinných domov v ňom budú mať možnosť výhodne kúpiť zariadenia, ktoré získali dobré výsledky v teste spotrebiteľských organizácií, aj s inštaláciou.

V prvom kroku je potrebné sa registrovať na www.spolocnenakupy.sk, a spotrebitelia, ktorí takto prejavia nezáväzný záujem, na začiatku apríla dostanú ponuku a rozhodnú sa, či o kúpu vybraných zariadení s inštaláciou majú záujem.

Všetky informácie na jednom mieste

Po skončení vykurovacej sezóny je jar optimálnym obdobím na kúpu a inštaláciu tepelného čerpadla. Pozývame preto všetkých spotrebiteľov – majiteľov starších rodinných domov, ktorí uvažujú o zmene svojho vykurovacieho systému, aj tých, ktorí plánujú inštaláciu tepelného čerpadla v novostavbe, aby sa do skupinového nákupu zapojili. Registrácia do skupinového nákupu je nezáväzná, a spotrebitelia sa rozhodnú, či si naše odporúčané produkty kúpia, až po predložení ponuky.

Ešte predtým – v priebehu marca a apríla – spotrebitelia registrovaní do skupinového nákupu nájdu všetky potrebné informácie na našich piatich online workshopoch. Odborníci vysvetlia, čo je potrebné vedieť/zvážiť/pripraviť pred kúpou tepelného čerpadla, pre koho alebo pre aký typ domu je vhodným riešením, ako si správne vybrať, čo bráni efektívnej prevádzke v domácnostiach, ako správne zatepliť, aj ako žiadať štátnu dotáciu. Na workshopy sa môže prihlásiť každý, stačí sa registrovať na www.spolocnenakupy.sk.

Témy a časový harmonogram online workshopov, vždy od 17:30 do cca 18:15.

27. marec: Chcem tepelné čerpadlo: na čo sa treba zamerať pred nákupom
3. apríl: Je môj dom pripravený na tepelné čerpadlo?
10. apríl: Ako financovať investíciu do tepelného čerpadla
24. apríl: Efektívna prevádzka a údržba tepelných čerpadiel: osvedčené postupy pre dlhú životnosť
6. máj: Ako šetriť energiu v domácnosti – tipy a triky

Využite kombináciu skupinovej zľavy a dotácie

Spotrebitelia, ktorí sa rozhodnú kúpiť tepelné čerpadlo v rámci skupinového nákupu, môžu zároveň získať dotáciu z programu Zelená domácnostiam, v ktorom sú stále dostupné finančné prostriedky aj na inštaláciu tepelného čerpadla typu vzduch-voda.

Ing. Vladimír Orovnický, predseda Slovenského zväzu pre chladenie, klimatizáciu a tepelné čerpadlá: “Samotné kvalitné tepelné čerpadlo nezaručuje aj efektívne využívanie energie. Ak chceme, aby fungovalo efektívne, musíme najprv zabezpečiť správne podmienky. Pred výberom je nevyhnutné podrobne analyzovať potreby budovy a vykurovacieho systému, najmä prevádzkový teplotný režim. Faktom je, že elektrina je v zime čoraz drahšia a z dlhodobého hľadiska sa nemôžeme spoliehať na lacnú elektrinu, ktorá poháňa energeticky neefektívne tepelné čerpadlá na vykurovanie.“

Do workshopov sa zapojí aj Asociácia výrobcov minerálnej izolácie (AVMI), ktorá účastníkom poskytne rady ako zatepliť dom a vybrať vhodnú izoláciu. : “Workshopy S.O.S. doplníme informáciami pre spotrebiteľov aj o tom, akú podporu môžu očakávať od rôznych výrobcov, keď si nebudú vedieť s niečím rady, nebudú si istí kvalitou či zdravotnou nezávadnosťou kúpeného výrobku, alebo budú potrebovať s niekým konzultovať svoje svojpomocné riešenie.“

Na výber len kvalitné tepelné čerpadlá vzduch – voda

V rámci skupinového nákupu budú k dispozícii len zariadenia, ktoré v nezávislom teste spotrebiteľských organizácií získali dostatočný počet bodov. Spotrebitelia, ktorí majú záujem, sa môžu nezáväzne registrovať na adrese www.spolocnenakupy.sk.

Tri dobré dôvody, prečo sa zapojiť do skupinového nákupu tepelných čerpadiel

• výhodná skupinová zľava, ktorú možno kombinovať s dotáciou, vrátane odbornej inštalácie, do troch mesiacov od podpisu zmluvy
• na výber len tepelné čerpadlá, ktoré v nezávislom porovnávacom teste dosiahli dostatočne vysoké skóre, od overených dodávateľov
• účasť na skupinovom nákupe a workshopoch je jednoduchá, nezáväzná a bezplatná

Kto sa môže zúčastniť?

Skupinový nákup tepelných čerpadiel vzduch – voda je otvorený pre všetkých spotrebiteľov žijúcich na území Slovenska. Prihlásiť sa je možné len online na stránke www.spolocnenakupy.sk.

Registrácia nezaväzuje spotrebiteľov k nákupu, ale je podmienkou účasti na bezplatných online workshopoch, aj podmienkou pre prístup k výhodnej ponuke, a tiež podmienkou, v prípade záujmu, na získanie práva na nákup tepelného čerpadla vzduch – voda za podmienok skupinového nákupu.

Viac informácií vrátane odpovedí na často kladené otázky nájdete na stránke www.spolocnenakupy.sk.

O projekte

Projekt CLEAR-HP sa zameriava na zavádzanie riešení v oblasti energeticky účinných technológií (EE) a obnoviteľných zdrojov energie (OZE), a zohráva dôležitú úlohu pri uspokojovaní potrieb spotrebiteľov v oblasti vykurovania. Jeho cieľom je uľahčiť spotrebiteľom prístup k tepelným čerpadlám na vykurovanie tým, že ich prevedie celým procesom nákupu, pomôže im zvládnuť možné prekážky a poskytne im čo najviac informácií na výber správneho zariadenia a dodávateľa.

Podľa Európskej asociácie tepelných čerpadiel (EHPA) sa do polovice minulého roka v Európe inštalovalo necelých 24 miliónov tepelných čerpadiel, pričom ich predaj v prvých šiestich mesiacoch klesol o 47% v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023. Ak ročný predaj zostane na úrovni roku 2023 (tri milióny inštalácií ročne), do roku 2030 bude v EÚ nainštalovaných približne 45 miliónov tepelných čerpadiel, čo je približne o 25% menej, ako je cieľ EÚ. To znamená, že EÚ by mohla prísť o príležitosť vyhnúť sa emisiám v objeme približne 70 miliónov ton CO2, čo zodpovedá ročnej produkcii CO2 Rumunska.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad