Európska únia minulý rok prijala smernicu, ktorou dala spotrebiteľom právo čeliť nekalým obchodníkom v sporoch o náhradu škody spoločne. Systém nastavila tak, aby neskĺzol k šikane podnikateľov a členské štáty ale dostali do rúk viaceré dôležité rozhodnutia. Ak sú dnes slovenskí spotrebitelia poškodení nejakou firmou, a tá nie je ochotná situáciu napraviť, musia sa náhrady domáhať na súde. Ten ale môže trvať roky a svojou cenou niekoľkonásobne prevýšiť spôsobenú škodu.

Až 79% európskych spotrebiteľov by ochotne pri poškodení firmu žalovalo, ak by do toho mohli ísť spoločne. Takáto možnosť bude onedlho už aj na Slovensku, legislatívny proces prebratia európskej smernice začne koncom roka 2021 a platiť začne od júna 2023.

Členské štáty ale dostali možnosť rozhodnúť o dôležitých parametroch režimu. Môžu zvoliť systém, v ktorom budú všetci poškodení zaradení do sporu automaticky, alebo sa do neho budú musieť iniciatívne prihlásiť. Na stole je tiež otázka, kto bude môcť spotrebiteľov zastupovať a ako budú spory financované, aby boli dostupné, ale aj nezávislé.

Ak vás táto tma zaujíma, prečítajte si viac v našom špeciáli Kolektívne žaloby na Slovensku.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad