Ako funguje spotrebiteľská ochrana u našich českých susedov? Vďaka spoločnému tlaku spotrebiteľského združenia dTest a programu A DOST! slávi ďalší veľký úspech. Operátor T-Mobile vypovedal zmluvy podvodníkom, ktorí zneužívajú vysoko spoplatnené telefónne linky a nezákonne cez nich ponúkajú spotrebiteľské úvery.

Združenie dTest o praktikách spoločnosti Maghera Royal informovalo už v marci.  Po niekoľko mesačnom úsilí  a vďaka spolupráci sú teraz klienti najväčšieho mobilného operátora v Čechách proti týmto podvodom chránení. T-Mobile všetky čísla spoločnosti u našich západných susedov odpojil zo svojej siete a klienti T-Mobile sa na podvodné linky už nedovolajú. Mobilný operátor tak ukázal, že s podvodníkmi sa je možné porátať okamžite.

 

Kroky voči Maghera Royal v Čechách oznámil už aj ďalší mobilný operátor Vodafone. Ten ale čaká ďalšie tri mesiace, kým uplynie výpovedná doba. Jediný operátor, ktorý zatiaľ neoznámil žiadne konkrétne kroky, je Telefónica O2, ktorého klienti sa paradoxne na poradenskú linku českého združenia dTest s týmito problémami obracajú najviac.

Na Slovensku operátori i kompetentní stále tieto praktiky tolerujú a ich klienti aj naďalej platia vysoké čiastky za hovory, z ktorých má operátor veľkú províziu.

Zdroj: dTest

 

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad