Newyorská organizácia Department of Consumer Affairs (DCA) už v roku 2015 zistila, že americké ženy často priplácajú za predmety bežnej dennej spotreby, oblečenie, kozmetiku aj hračky len preto, že sú ženy. Štúdia britského The Times, ktorú publikovali v januári 2016, tiež potvrdila, že stovky totožných produktov sú v dámskej verzii, ktorá sa často líši len farbou, drahšie ako keď sú určené pre pánov. Pri porovnaní v podstate rovnakých, ale inak nacenených produktov našiel britský denník rozdiel v priemere v 37 % produktov v neprospech dámskych verzií. V štúdii DCA, spomínanej vyššie, vyšiel rozdiel tamojších cien dokonca v 42 % prípadov v neprospech žien.

Prístup „zmenši to, natri na ružovo a vypáľ cenu“ je však v EÚ čoraz zriedkavejší. Zdanenie tampónov v Británii na 5 % je jedným z najnižších v únii, vo Francúzsku politici odhlasovali zníženie sadzby DPH na dámske hygienické výrobky z 20 na 5,5 percenta.

Tento prieskum je súčasťou aktivít projektu Spotrebiteľské výzvy súčasnosti: VERÍTE V TZV. RUŽOVÚ DAŇ ALEBO PREČO ŽENY PLATIA VIAC?, ktorý za finančnej podpory Ministerstva hospodárstva SR realizuje Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.).

Vaše odpovede nám pomôžu zmapovať postoje slovenských spotrebiteľov k tejto problematike.

Vyplnením dotazníka sa zároveň stávate účastníkom súťaže o zaujímavé kozmetické balíčky každodennej potreby.

Vopred ďakujeme!

Online dotazník môžete vyplniť TU.

Zdroj foto: https://www.washingtonpost.com/world/2019/11/09/germany-has-slashed-its-tax-tampons-many-other-countries-still-tax-them-luxury-items/

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad