Newyorská organizácia Department of Consumer Affairs (DCA) už v roku 2015 zistila, že americké ženy často priplácajú za predmety bežnej dennej spotreby, oblečenie, kozmetiku aj hračky len preto, že sú ženy. Štúdia britského The Times, ktorú publikovali v januári 2016, tiež potvrdila, že stovky totožných produktov sú v dámskej verzii, ktorá sa často líši len farbou, drahšie ako keď sú určené pre pánov. Pri porovnaní v podstate rovnakých, ale inak nacenených produktov našiel britský denník rozdiel v priemere v 37 % produktov v neprospech dámskych verzií. V štúdii DCA, spomínanej vyššie, vyšiel rozdiel tamojších cien dokonca v 42 % prípadov v neprospech žien.
Prístup „zmenši to, natri na ružovo a vypáľ cenu“ je však v EÚ čoraz zriedkavejší. Zdanenie tampónov v Británii na 5 % je jedným z najnižších v únii, vo Francúzsku politici odhlasovali zníženie sadzby DPH na dámske hygienické výrobky z 20 na 5,5 percenta.
Tento prieskum je súčasťou aktivít projektu Spotrebiteľské výzvy súčasnosti: VERÍTE V TZV. RUŽOVÚ DAŇ ALEBO PREČO ŽENY PLATIA VIAC?, ktorý za finančnej podpory Ministerstva hospodárstva SR realizuje Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.).
Vaše odpovede nám pomôžu zmapovať postoje slovenských spotrebiteľov k tejto problematike.
Vyplnením dotazníka sa zároveň stávate účastníkom súťaže o zaujímavé kozmetické balíčky každodennej potreby.
Vopred ďakujeme!
Online dotazník môžete vyplniť TU.